Екологічний маркетинг: оптимальна система збуту та сертифікація як частина товарної політики
DOI:
https://doi.org/10.33730/2077-4893.1.2021.227259Анотація
У статті розкрито окремі аспекти екологічного маркетингу. Досліджено питання вибору оптимальної системи збуту та сертифікація як частина політики підприємств. Встановлено, що продукція з відмінними екологічними характеристиками, при організації системи її дистрибуції досить часто потребує специфічних умов зберігання товару та дотримання певних правил при його збуті. Виявлено, що для того, щоб вибір каналів дистрибуції екологічно безпечної продукції був оптимальним, необхідно дотримуватись певного алгоритму дій. По-перше, доцільно мати чітко визначену мету організації каналу збут продукції. По-друге, сформулювати умови та обмеження, в рамках яких обирається певна система дистрибуції. По-третє, визначити, цілі збуту та заходи щодо їх досягнення. Розроблений алгоритм забезпечить відповідність обраної системи екологічним, економічним та споживчим критеріям функціонування підприємства в рамках концепції екологічного маркетингу. У рамках концепції екологічного маркетингу, процедура сертифікації є засобом забезпечення підтвердження наявності у продукції чи діяльності підприємства відмінних екологічних характеристик, що є стрижнем товарної політики та декларуються у комунікаціях. Основна роль сертифікації у формуванні попиту та просуванні про-екологічної продукції полягає у поширенні інформації про певні характеристики продукції чи діяльності підприємства та підтвердження достовірності такої інформації. Дієвість сертифікації як інструменту екологічного маркетингу полягає у забезпеченні для споживачів та інших представників контактної аудиторії певних гарантій забезпечення того, що всі стадії виробництва (чи складові продукції) відповідають певним стандартам або вимогам, а також мінімізація ймовірності, що діяльність підприємства негативно впливатиме на довкілля.
Посилання
Grimmer, M. & Woolley, M. (2014). Green marketing messages and consumers’ purchase intentions: Promoting personal versus environmental benefits. Journal of Marketing Communications, 20 (4), 231–250 [in English].
Ottman, J. (2017). The New Rules of Green marketing: Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding. URL: https://www.researchgate.net/publication/344966626_ [in English].
Pickett-Baker, J. & Ozaki, R. (2008). Pro-environmental products: Marketing influence on consumer purchase decision. Journal of Consumer Marketing, 25 (5), 281–293 [in English].
Polonsky, M.J. (2011). Transformative green marketing: impediments and opportunities. Journal of Business Research, 64, 12, 1311–1319 [in English].
Charter, M. Peattie, K. Ottman, J. & Polonsky M.J. (2021). Marketing and sustainability. URL: www.cfsd.org.uk/smart-know-net/links/smart-know-net.pdf (Accessed 14 February 2021).
Bublyk, M.I. (2011). Ekolohichnyj marketynh iak instrument mekhanizmu rozvytku sotsio-ekolohoekonomichnoi systemy [Ecological marketing as a tool of the mechanism of development of socioecological-economic system]. Visnyk Natsional’noho universytetu «L’vivs’ka politekhnika» — Bulletin of the National University «Lviv Polytechnic», 706, 202–207 [in Ukrainian].
Yl’iashenko, S. & Prokopenko, O. (2003). Ekolohycheskyj marketynh [Environmental marketing]. Ekonomyka Ukrayny — Economy of Ukraine, 12, 56–61 [in Ukrainian].
Sadchenko, O. (2009). Kontseptsii ekolohichnoho marketynhu [Concepts of the environmental marketing]. Ekonomichnyj visnyk NHU — Economic Bulletin of the NMU, 3, 71–79 [in Ukrainian].
Skrypchuk, P.M. & Rybak, V.V. (2009). Ekolohichnyj marketynh iak instrument ta informatsijne zabezpechennia iakosti zhyttiezabezpechennia [Environmental marketing as a tool and information quality of life]. Visnyk Khmel’nyts’koho natsional’noho universytetu — Bulletin of Khmelnytsky National University, 5, 3, 234–237 [in Ukrainian].
Yarema, V., Lendiel, O. & Myshko, K. (2011). Vykorystannia instrumentiv ekolohichnoho marketynhu v realizatsii kontseptsii staloho rozvytku rehionu [The use of environmental marketing tools in the implementation of the concept of sustainable development of the region]. Marketynh i menedzhment innovatsij — Marketing and innovation management, 4 (1), 222–232 [in Ukrainian].
Zinovchuk, N.V. & Raschenko, A.V. (2015). Ekolohichnyj marketynh [Environmental marketing]. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].
Raschenko, A.V., Tsyhanok, V.M. & Dorozhkina, K.A. (2016). Kontseptual’ni zasady ekolohichnoho marketynhu [Conceptual principles of environmental marketing]. Visnyk ZhNAEU — Bulletin of ZhNAEU, 1(54), 2, 255–262 [in Ukrainian].
Raschenko, A.V. (2013). Osoblyvosti zbutu orhanichnoi sil’s’kohospodars’koi produktsii v Ukraini [Features of sales of organic agricultural products in Ukraine]. Orhanichne vyrobnytstvo i prodovol’cha bezpeka — Organic production and food security. Zhytomyr: Polissia [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право і ліцензування
Умови ліцензії: автори зберігають авторські права і надають журналу право першої публікації з роботою, одночасно ліцензованої за ліцензією Creative Commons Attribution License International CC-BY, яка дозволяє іншим ділитися роботою з визнанням авторства роботи і початкової публікації в цьому журналі.
Якщо стаття прийнята до публікації в «Агроекологічний журнал», автор повинен підписати угоду про передачу авторських прав. Угода відправляється на поштову (оригінал) або адресу електронної пошти (відсканована копія) редакції журналу.
Цією угодою автор підтверджує, що представлені матеріали:
- не порушують авторських прав інших осіб або організацій;
- раніше не публікувались в інших видавництвах і не були представлені для публікації в інших виданнях.
Автор передає редакції «Агроекологічного журналу» права на:
- публікації статті українською (англійською та російською) мовою і поширення її друкованої копії;
- поширення електронної копії статті, а також електронної копії перекладу статті на англійську мову (для статей українською та російською мовами), будь-якими електронними засобами (розміщення на офіційному сайті журналу, електронних баз даних, сховищ тощо) друкована копія перекладу.
Автор залишає за собою право без згоди редакції та засновників:
- Використовувати матеріали статті повністю або частково в ознайомлювальних цілях.
- Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
- Використовувати матеріали статті для підготовки тез доповідей, доповідей конференцій, а також усних доповідей.
- Додати електронні копії статті (включаючи остаточну електронну копію, завантажену з офіційного сайту журналу) за адресою:
- персональні веб-ресурси всіх авторів (веб-сайти, веб-сторінки, блоги тощо);
- веб-ресурси установ, в яких працюють автори;
- некомерційні веб-ресурси відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
У всіх випадках наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію на офіційному сайті журналу є обов'язковим.